안드로이드 및 테블릿에서 모달 드래그가 안되는 현상, input select 클릭 안되는 현상

 

jquery.ui.touch-punch.min.js
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/*!
 * jQuery UI Touch Punch 0.2.3
 *
 * Copyright 2011–2014, Dave Furfero
 * Dual licensed under the MIT or GPL Version 2 licenses.
 *
 * Depends:
 *  jquery.ui.widget.js
 *  jquery.ui.mouse.js
 */
(function ($) {
 
    // Detect touch support
    $.support.touch = 'ontouchend' in document;
  
    // Ignore browsers without touch support
    if (!$.support.touch) {
      return;
    }
  
    var mouseProto = $.ui.mouse.prototype,
        _mouseInit = mouseProto._mouseInit,
        _mouseDestroy = mouseProto._mouseDestroy,
        touchHandled;
  
    /**
     * Simulate a mouse event based on a corresponding touch event
     * @param {Object} event A touch event
     * @param {String} simulatedType The corresponding mouse event
     */
    function simulateMouseEvent (event, simulatedType) {
  
        // Ignore multi-touch events
        if (event.originalEvent.touches.length > 1) {
            return;
        }
  
        // input, textarea, select, option 터치 가능하게끔
        window.__touchInputs = {INPUT:1,TEXTAREA:1,SELECT:1,OPTION:1,'input':1,'textarea':1,'select':1,'option':1};
        ifwindow.__touchInputs[event.target.tagName] ) return ;
 
        event.preventDefault();
  
        var touch = event.originalEvent.changedTouches[0],
        simulatedEvent = document.createEvent('MouseEvents');
      
        // Initialize the simulated mouse event using the touch event's coordinates
        simulatedEvent.initMouseEvent(
            simulatedType,    // type
            true,             // bubbles                    
            true,             // cancelable                 
            window,           // view                       
            1,                // detail                     
            touch.screenX,    // screenX                    
            touch.screenY,    // screenY                    
            touch.clientX,    // clientX                    
            touch.clientY,    // clientY                    
            false,            // ctrlKey                    
            false,            // altKey                     
            false,            // shiftKey                   
            false,            // metaKey                    
            0,                // button                     
            null              // relatedTarget              
        );
  
        // Dispatch the simulated event to the target element
        event.target.dispatchEvent(simulatedEvent);
    }
  
    /**
     * Handle the jQuery UI widget's touchstart events
     * @param {Object} event The widget element's touchstart event
     */
    mouseProto._touchStart = function (event) {
  
      var self = this;
  
      // Ignore the event if another widget is already being handled
      if (touchHandled || !self._mouseCapture(event.originalEvent.changedTouches[0])) {
        return;
      }
  
      // Set the flag to prevent other widgets from inheriting the touch event
      touchHandled = true;
  
      // Track movement to determine if interaction was a click
      self._touchMoved = false;
  
      // Simulate the mouseover event
      simulateMouseEvent(event'mouseover');
  
      // Simulate the mousemove event
      simulateMouseEvent(event'mousemove');
  
      // Simulate the mousedown event
      simulateMouseEvent(event'mousedown');
    };
  
    /**
     * Handle the jQuery UI widget's touchmove events
     * @param {Object} event The document's touchmove event
     */
    mouseProto._touchMove = function (event) {
  
      // Ignore event if not handled
      if (!touchHandled) {
        return;
      }
  
      // Interaction was not a click
      this._touchMoved = true;
  
      // Simulate the mousemove event
      simulateMouseEvent(event'mousemove');
    };
  
    /**
     * Handle the jQuery UI widget's touchend events
     * @param {Object} event The document's touchend event
     */
    mouseProto._touchEnd = function (event) {
  
      // Ignore event if not handled
      if (!touchHandled) {
        return;
      }
  
      // Simulate the mouseup event
      simulateMouseEvent(event'mouseup');
  
      // Simulate the mouseout event
      simulateMouseEvent(event'mouseout');
  
      // If the touch interaction did not move, it should trigger a click
      if (!this._touchMoved) {
  
        // Simulate the click event
        simulateMouseEvent(event'click');
      }
  
      // Unset the flag to allow other widgets to inherit the touch event
      touchHandled = false;
    };
  
    /**
     * A duck punch of the $.ui.mouse _mouseInit method to support touch events.
     * This method extends the widget with bound touch event handlers that
     * translate touch events to mouse events and pass them to the widget's
     * original mouse event handling methods.
     */
    mouseProto._mouseInit = function () {
      
      var self = this;
  
      // Delegate the touch handlers to the widget's element
      self.element.bind({
        touchstart: $.proxy(self, '_touchStart'),
        touchmove: $.proxy(self, '_touchMove'),
        touchend: $.proxy(self, '_touchEnd')
      });
  
      // Call the original $.ui.mouse init method
      _mouseInit.call(self);
    };
  
    /**
     * Remove the touch event handlers
     */
    mouseProto._mouseDestroy = function () {
      
      var self = this;
  
      // Delegate the touch handlers to the widget's element
      self.element.unbind({
        touchstart: $.proxy(self, '_touchStart'),
        touchmove: $.proxy(self, '_touchMove'),
        touchend: $.proxy(self, '_touchEnd')
      });
  
      // Call the original $.ui.mouse destroy method
      _mouseDestroy.call(self);
    };
  
  })(jQuery);
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